Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Hjälp mig!

Av Karin - 24 augusti 2013 17:42

Jag har en fundering som följt mig sedan testdagen. Jag gravtestade med ett ClearBlue samma dag, eller t.om dagen innan förväntad mens och indikatorn visade "2-3 veckor". Hur kan det vara så? Varför visade den inte 1-2 veckor när jag testade så pass tidigt? Jag testade med ägglossningstest vid tiden för min (tilltänkta) ägglossning och flertalet test visade positivt mellan fredag och onsdag (alltså 6 dagar). Läste att ägglossningstest ger positivt utslag även vid graviditet. Förstår ni min tanke? Har jag varit gravid sedan förra månaden rent av? 


Jag måste kontakta barnmorskan på måndag, detta gör min snurrig!

Är det någon som har någon tanke om detta?


// Fundersam tjej tacksam för svar :)

 
 
M

M

24 augusti 2013 18:03

Du kanske hade ägglossning någon dag innan du trodde?:)

http://www.varvagtilldig.blogg.se

Karin

24 augusti 2013 18:18

Ja kanske... men då ljög flera äl - test istället. Hmmm.

Tack för din tanke!

 
A

A

24 augusti 2013 19:56

Jag tänker också att det kan vara så att ägglossning skedde lite tidigare men också att vissa helt enkelt producerar lite mer hormon. Min läkare på kliniken där vi gick sa att jag ska ta veckoindikatorn meden nypa salt. Det är ju huhursomhelst bättre att den visar ett högre antal veckor. :) Kram!

http://ilngtansvrld.blogg.se

Karin

24 augusti 2013 21:06

Ah okej. Det kändes som en rimlig kombination av anledningar :) Sant som du säger, bättre att den visar högre antal veckor! Tack för din kommentar!
Kram

 
K

K

25 augusti 2013 09:31

Alla test mäter mängden hormon i urinen, i testet antar jag att dom lagt in generella värden för när de ska visa vilka veckor. Alla kvinnor producerar olika mycket hormon olika fort så man kan inte lita på de exakta veckorna utan bara på att det är positivt, så oroa dig inte :-)
Kram

http://motettliv.blogg.se

Karin

25 augusti 2013 10:00

Okej :) Tack K! Jag verkar vara hormonfylld då med andra ord ;) Stämmer väl överens med den huvudvärk som följt mig till och från de senaste 1-2 veckorna! Din kommentar verkade lugnande på mig :) Kramar

 
Mary

Mary

25 augusti 2013 10:14

Jag säger som föregående talare. Olika mängd hormon. Mycket hormon = bra!
Om det varit så att du blev gravid förra cykel hade den visat 4+.

Stort grattis Karin!!!

http://dufattasmignu.blogspot.se

Karin

25 augusti 2013 10:17

Vad bra! Då är jag gärna hormonstint (eller vad det heter) ;) Mitt test gick bara till 3+ men den visade 2-3veckor även idag och det verkar vettigt utifrån tiden så nu är jag med på noterna igen! :)

Tack snälla Mary!!

 
C

C

25 augusti 2013 19:34

Du måste vara så makalöst glad även om det kanske känns väldigt läskigt? så spännande. Håller hård tumme för dig!!! Kram

http://iamcharlotte.blogg.se

Karin

25 augusti 2013 19:54

Jag är verkligen makalöst glad! Enormt lättad också, ovissheten och rädslan över att något skulle vara fel på oss (mig) tyngde otroligt mycket. Nu vet jag att vi KAN och det är fantastiskt!! Jag njuter av lilla pyret varje sekund, trots att jag mest sover och mår lite konstigt ;)

Tack för din tumme, den lånar jag gärna!

Kram

 
S

S

25 augusti 2013 20:04

Nejmen herregud! Grattis!var länge sen jag var inne nu! Stort stort jätte grattis! Gud så glad jag blev nu!


Ta både ägglossningen och gravtestet med nypasalt.
Gravtestet räknar ju inte som barnmorskan eller vi gör och mäter ju utifrån hormon i kisset, och hormonet kan skilja jätte mycket, samma sak gäller om några veckor, om di skulle göra ett gravtest och du upplever smgravid strecket som svagare. Så kan det vara så utan att det för den sakens skull behöver vara någon fara!
Räkna själv utifrån senast mensen, och skulle det behöva korrigeras ser man det på vul (om det görs) annars kub (om ni vill/får där ni bor) annars definitivt på RUL :)

Njut och må bra!
Håller tummar och tår för er och miraklet!

Kramar

http://vntanlngtan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards