Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Sjuk

Av Karin - 31 maj 2014 15:58

Det är inte meningen att hålla er på halster med del 3 i min förlossningsberättelse. Det beror på att jag har varit dålig.

Fick huvudvärk som liksom pulserade i tinningen när jag rörde mig i onsdags, i torsdags blev det sämre och under natten till fredagen var jag matt, svag och det svartnade framför ögonen när jag bar Pyret till vår amningsplats. Jag bestämde mig då för att ringa till vårdcentralen så fort de öppnat.

Sagt och gjort och bm tyckte att det var fog för en akut läkartid samma dag. Läkaren tyckte att jag var blek, tog blodtryck, sänka, urintest med mera. Lite feber hade jag och lite lågt blodtryck men det förklarade inte mitt mående. Hon trodde istället att min kropp var utmattad av allt ammande (vilket skrämde mig), tyckte att jag gått ner för fort i vikt också och jag har inte ens promenerat - bara suttit och ammat. Pyret har ökat mycket och snabbt i vikt och det har tagit av mig. Hon beodrade mer vätska, mer mat och mer vila. Jag drack runt 4 liter igår och idag mår jag bättre men det finns en antydan till pulserande huvudvärk och yrsel.

Det hela fick mig att fundera en vända till på om sambon borde ge ersättning en gång på natten för att avlasta mig. Vårt lilla Pyre äter med 2 timmars mellanrum dygnet runt och ibland är hon svår att natta om, vilket betyder lååånga och många vakentimmar nattetid. Jag är som ni vet rädd för att överbelasta min kropp och bli sjuk(-are). Men jag är inte helt redo att ge upp hel-amningen heller... Får se hur jag gör!

3e delen kommer inom kort!

 
 
Anne

Anne

1 juni 2014 08:38

Men usch vad jobbigt att bli så påverkad men det låter ju uppenbarligen som att du får göra av med mer än vad som kommer in.

Ät mycket naturligt fett och protein!

Ammar hon länge också vid varje amningstillfälle?

Kramar från mig

http://www.anneutane.blogspot.com

Karin

5 juni 2014 10:53

Tack Anne!

Nu är det lite bättre men jag blir väldigt påverkad av allt ammande. Har gjort ett djupdyk i olika typrr av bra mellanmål och sitter och plockar i mitt både det ena och andra nu ;)

Nej hon äter oftast inte så länge. Snarare ofta (så att jag inte hinner vila emellan).

Men det blir lite bättre dag för dag tror jag..

Hoppas att ni har det bra!
Kram

 
C

C

1 juni 2014 08:49

Även om jag ser fram emot nästa del så är det ju absolut viktigast att du ser till att må bra. Krya på dig <3

http://spyor.blogg.se

 
Ingen bild

Mimmi

1 juni 2014 17:41

Min son ammade också jämt och mycket (och spydde upp 90 % av maten) så jag bara rasade i vikt då jag ammade. Blev svag och matt, så jag känner igen mig. Ta hand om dig och krya på dig! (Kanske kan ni börja med napp på natten sen då hon blivit lite större så du inte slits ut totalt? Jag fick sova i ett annat rum ett tag för att sonen ammade åtta gånger per natt och hade mig som sin napp vilket gjorde slut på alla mina krafter eftersom jag fick sömnbrist och var som en zombie. Det fungerade. Sen var det bara att få brösten att sluta tok-prodicera mjölk som var nästa problem.) ;-)

Karin

5 juni 2014 10:51

Oj vad tufft!! Vår tös spyr typ aldrig - hon bara tjockar på sig ;) Vi har börjat med napp faktiskt, det går väl sådär. Hon lugnar ner sig ibland men hon ammar inte mindre..
Kram

 
Fertilitetsresa

Fertilitetsresa

2 juni 2014 16:01

Krya på dig!!

Vi får vänta tålmodigt :)
Kramar

http://fertilitetsresa.blogg.se

Karin

5 juni 2014 10:44

Nu behöver du inte vänta mer ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards