Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Är det min mage?

Av Karin - 23 oktober 2013 14:33

Jag tittar mig i spegeln och ser den putande magen. Kan inte låta bli att le lyckligt och klappa på den. Så många gånger som jag på låtsats spänt ut magen och drömt mig bort, längtat och hoppats och i samma veva känt mig både knäpp och sorgsen. Nu är den på riktigt. Min mage med mitt Pyre i. Knepigt nog så är det rätt overkligt ändå. Trots att jag inte har mens. Trots att jag kissar på nätterna, trots att den molande värken påminner om en växande Pyre och trots att magen putar ut så känns det overkligt. Är det verkligen en riktig liten bebis, en sån som kommer ut och bara blir vår sen? Nja det känns väldigt märkligt. Tur att jag har 9 månader på mig att fatta..

Symptom:
- många kissar på ett dygn
- väldigt törstig
- Äter mycket mat och mellanmål ;)
- Molande värk då och då (mer sällan nu)
- Ömma, tunga bröst
- Andfådd

Illamåendet är borta, yrseln och svagheten likaså. Det kan komma någon sväng av illamående, som oftast orsakats av en lukt. Idag luktade det gammalt tantkiss och mens på den offentliga toa:n och då dök ett oproportionerligt illamående upp (urk!) Jag var sugen på fet mat tidigare i graviditeten (pizza, smält ost, chips) men det är borta. Jag vill ha hemlagad riktig mat och hellre surt än sött. Hellre en clementin än chips (det känns dock lite tråkigt;)

När jag gör högst ovetenskapliga tester så visar det att Pyret är en pojke. Faktum är att jag har börjat tro det. Första typ 10 veckorna var jag helt övertygad om att det var en tjej men efter det har jag smugit mig in på pojkspåret.. Vi får förhoppningsvis veta den 2 dec när det är dags för RUL.

Vem är Du som var stark nog att hänga kvar trots en svag kropp, besök på akuten och dimmiga uttrappningar av medicin? Älskade lill* Du.

Nedan syns de första inköpen. Ursäkta dåliga bilder, orkade inte fixa bättre ljus :) Allt är köpt på Kappahl. Jag gillar särskilt bodyn med ugglor och den retro-inspirerade längst ner.

 
 
Ingen bild

Anna G

23 oktober 2013 17:36

Hej!

Verkligen kul att jag hittade hit, det var några veckor sedan och jag kommer inte ens ihåg hur! Jag har BF någon dag efter dig bara och har med spänning läst allt som du skriver! Känner igen mig i allt. Vi verkar haft exakt samma gravidsymptom, samma matlust och faktiskt (!) samma utveckling av mage känns det som! Kul! Fortsätter följa dig och hoppas du skriver hela vägen ut!! Lycka till! Kram Anna i vecka 14+1

Karin

23 oktober 2013 21:27

Hej Anna!
Kul att du hittade tillbaka :) Du ligger lite före mig, vi är idag i v 14 (13+3), så du borde ha BF lite före mig till och med :) Roligt att vi följs åt hur som helst och att vi har fått så lika symtom! Har du någon blogg?

Tack för din kommentar!
Lycka till.
Kram

 
Ingen bild

Maria

23 oktober 2013 18:31

Vad supermysigt att shoppa de första plaggen!! Fina!!! de kommer klä pyret galant. Ett tips är de med dubbelknäppning fram också, de är smidiga att ta på och av i början när de är så fasligt pluttiga.

Stor kram!!

Karin

23 oktober 2013 21:29

Bra tips där! :)
Kram

 
Ingen bild

Anna G

24 oktober 2013 18:22

Hej igen Karin!

Nej tyvärr har jag ingen blogg! Eller jo, en gammal matblogg - men den används inte. Var idag hos BM på inskrivning 2. Alla blodprover såg bra ut! Skönt! Nästa besök är inte föräns i Januari (!) - att gå dit för mig är då som det känns mest verkligt, synd att det inte är mer ofta. Vi har BF 18/4, men jag tror mer på 21/4 då min menscykel va lite upp&ner!

Vore kul att följas åt på något sätt! Ja, jag följer ju dig -- men alltid kul att ha ngn i samma sits att bolla tankar med. Min sambo tycker nog jag tjatar hål i huvudet på honom snart :)

Kram Anna
ps. världens finaste body med ugglorna (den retro) firade faktiskt in att allt såg bra ut med att köpa samma :) ds.

Karin

28 oktober 2013 14:14

Jag tycker också att det känns mer verkligt hos bm. Långt hopp mellan inskrivning och v 24, typ 12 veckor. Jösses! KUB och RUL däremellan, skönt det iaf :)

Roligt att du hänger med här på min blogg iaf, synd att du inte har en men vi kan ju följas såhär också :)

Kul att du köpte ugglorna :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards